torsdag 5 mars 2009

Något i vattnet?

Idag hände något. Jag var på Friskis. Tredje passet i veckan. Fjärde blir på lördag. Det är inte det som är det fascinerande. Även om det är ganska speciellt. Åtminstone om man är jag. Det är en fas. Jag lovar. Det handlar helt enkelt om att inte ha något bättre för sig. Att gå på friskis brukar oftast vara varken roligt eller tråkigt. Mest bara nödvändigt. Och oftast ett tidsfördriv. Men idag. Alltså idag tyckte jag att det var roligt. Roligt på riktigt. Jättekonstigt faktiskt. Jag blev uppriktigt glad när jag klarade av den där kombinationen i slutet som ingen av de andra tanterna klarade av. Uppriktigt lycklig. Jag log. Jag log under ett friskis-pass. Och inte för att jag roades av min egen, eller någon annans, klumpighet eller obefintliga koordination. Nej, helt enkelt för att jag tyckte att det var roligt att röra på mig.

En annan sak som är ganska speciell är att låtar som jag egentligen spytt galla över i mina dagar nu helt plötsligt har blivit bra. Bra på ett helt nytt sätt. På ett friskis-sätt. Nej tack till att lyssna på Sarek utanför träningspasset. Men när refrängen kommer igång sjunger jag glatt "jag ska följa dig genom eld och vatten, över land och hav..." och studsar och har mig.

Ja, gott folk. Det är det här som kallas "living the brand". Friskis&Svettis allra billigaste och mest effektiva marknadsföring och medievalsstrategi.

Inga kommentarer: