torsdag 19 mars 2009

Men hälsosamma dagen

Ja nej inte riktigt. Det är förvisso sällan jag har hälsosamma dagar. Kostmässigt alltså. Men idag har kosten helt enkelt bara varit konstig. Och fruktansvärt oplanerad och ostrukturerad. Ändå har jag gjort storkok idag. Köttfärssås. Cirka 8 portioner. Det tog mig nån timme. Åt jag av min köttfärssås? Nej fan. Palla koka pasta till liksom.

Dagens matschema:
Frukost - Gröt. (Bra jobbat, inga klagomål där.)
Lunch - Två köttfärsbiffar. Bara. Inget mer. Inget mindre. Rolig lunch? Nja. Åt därför ett äpple till efterrätt. Eller "fruktsallad" som en viss Italiensk restaurang i Barcelona skulle kalla det.
Mellanmål - En magnum mandel. Unna.
Middag - En hel vitlöksbaguett. Bara. Inget mer. Inget mindre. Återigen ett äpple till efterätt dock. Som kompensation.
Kvällsfika - ChaiLatte på Morfars.

Nej, alltså det handlar inte om mängden mat eller hur onyttig den är. Men lunchen och middagen? Hur tänkte jag där? Inte ett enda riktigt mål mat på hela dagen. Det där med kosthållning är inte direkt min grej.

Inga kommentarer: