måndag 8 september 2008

Det är måndag och jag tänker på helgen.

Under sommaren försvann hälften av min närmsta krets från Halmstad för gott. På fredag alt. lördag kommer den halvan tillbaka, och jag längtar. Ok. Vi pratar bara om 2 personer. Men dessa 2 personer fyllde ändå upp en väsentlig del av min fritid (och skoltid). Så det ska bli kul. Så är det bara. Nej. Jag hajpar inte. För det får man inte. Det går det bara dåligt. Jag tänker bara: kan det bli annat än bra? Nej. Det kan det inte. Det får i alla fall bli en till fest i helgen. En improviserad inflyttningsfest. Typ. Man måste ju ha en någon gång. Vill man komma så är man välkommen. Kanske lyckas jag slå mitt senaste rekord på 9 gäster. Än så länge har jag förvisso bara 7 garanterade gäster. Inklusive mig själv. Sen har vi ganska många som är frågetecken, vissa större än andra. Och så har vi dom som jag redan vet inte ens kan komma (Serv: du får räkna föregående helgs fest som min inflyttningsfest). Jag får väl helt enkelt hoppas på frågetecknen. Eller på alla som jag inte bjudit än? Se detta som en (ganska) öppen inbjudan. När jag har som flest läsare så är det ändå ca 25-30 personer som läser detta. Kom på fest vetja! Jag har inte så många sittplatser. Men man kan ju alltid stå.Till helgen återförenas vi. Då, äntligen, blir vi hela igen. Efter en lång sommar som halvor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ok, jag kommer bjuda in mig själv på en private-inmoving-party hos dig, sjö. okey?! va?! ha?!
men tills dess håller jag tillgodo med i lördags, för det var väldans kul!
och så vinkar jag lite till Mylen & Andrea här då >> *vink* *vink*

Elin sa...

helt ok serv! kom när du vill!

Anonym sa...

Åh, så roligt det ska bli att träffas igen! Har du bestämt vilken dag? Pratade med Mylen igår och hon verkar föredra fredagen. För mig spelar det egentligen ingen roll. Jag jobbar till fyra så jag skulle kunna vara där runt sju-åtta tidigast på fredagen. På lördag kan jag komma vilken tid som helst. Markus följer nog med, med det är inte säkert än, beror på vilken dag det blir. Vilket fall som helst så tror jag att jag tar bilen, bekvämast så. Vi hörs i veckan!
Serv: next time! :)

Elin sa...

Ja, alltså av någon anledning förutsatte jag att ni iaf skulle vara här på lördagen. Så jag har bjudit in folk till dess. Men ja. Vi får kanske anpassa oss efter Mylen. Vi får prata om det. Planer kan alltid ändras! Vi kanske kan ha fest på fredagen istället.