måndag 22 september 2008

Istället för tv.

Sitter jag och läser min gamla blogg (http://www.myspace.com/elinsjogren) för att hitta inspiration till min nuvarande blogg. Nu verkar det inte som att jag hittar någon inspiration. Dock hittar jag roliga gamla inlägg. Roliga för mig åtminstone. För ärligt talat förstår jag inte hur någon annan har orkat läsa min blogg. Jag är ju så rörig! Se bara här nere. (Andrea, du ska titta extra noga på de fetade orden. Det här var nästan 1,5 år sedan. Vem kan det här handlar om?). Jag vill i alla fall säga tack till alla er. NI. Mina trogna läsare. Som står ut trots rörighet. Och uppskattar mig för den jag är.

värme+datasal=sant

Kan ju verka lite märkligt och fel att jag sitter i en datasal nu. Det är ca 27 grader ute. Högsommarväder. Men det är sista dagen jag sitter här, för den här våren! No more! Om 5 minuter går jag ut i solen och där tänker jag stanna! (Tills jag kommer till Nyhem för då ska jag gå in och packa och städa...) Men sen! Imorgon! Då!

Jag är för övrigt jättejättejätteglad idag. För min lärare sa att min uppsats var läckert (läckert!) skriven. Märkligt ordval, tänkte jag först, det är en b-uppsats* vi snackar om. Men sen blev jag glad glad glad, för uppsatsen var tydligen exemplariskt skriven. (Andrea: jag satt typ och sa What!? på brat-vis, my my...) (Elin: nu ska jag definitivt skicka den till dig. För nu kan jag stå för den.) (Lina: puss på dig!)

Fan, nu slår Jante* mig i huvet. Men jag är inte en sån som skryter om mina betyg (Fan, är jag det? Usch, då gillar jag inte mig själv...). Gör jag det så skämtar jag. Men nu är jag för en gångs skull stolt över mig själv, så det tänker jag UNNA mig! (Det du Lina!)

Jag ska även UNNA mig ett nachosberg. Freaky Naughty.

*Vill någon läsa den så finns den att beställa via mail. (Ha, DÄR skämtade jag.)

*Lagen


6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.. fotnoter.. mm...
Är det mig du menar? Får jag se uppsatsen? Och Elin.. är det den som du fortfarande skryter om?

Elin sa...

Nej, det var inte dig jag menade faktiskt. Sorry. Det var En Annan Elin. Men du får gärna läsa den om du vill. Och om jag hittar den... Har jag skrutit om den på sistone? Jag gnäller över min c-uppsats titt som tätt. Men B-uppsatsen var det nog ett tag sen jag pratade om.

Anonym sa...

Åh! Det är nog c-uppsatsen jag pratar om. Eller så lägger jag helt enkelt ner att överhuvudtaget gissa.. :)

Anonym sa...

Jag måste säga att jag bara älskar rubriken! Värme+datasal=sant. Så otroligt töntigt att det nästan blir coolt. Hahaha, hade du skrivit "What?!" i bloggen? Det håller vi tyst om :D Och Elin, det är ju vi som ska tacka dig för en bra blogg! Puss

Elin sa...

Haha, ja alltså jag hade skrivit hela den fetade meningen i bloggen!

Anonym sa...

Vad menar du med rörigt? Det var ju hur tydligt som helst! Det är som när man läser dina artiklar i Motvinden. Man hör dig Elin i huvudet. Hoppas att Tropic Thunder var så svinbra som den verkar. Har FET ångest. Men lite glad att jag får present för att jag tar Penda.