onsdag 24 september 2008

Förvåning.

Ibland förvånar jag mig själv när jag märker vad det är jag väljer att titta på på tv. Häromdagen råkade jag visst se nästan ett helt Fråga Doktorn. Nu sitter jag och tittar på Sporten. Nyheterna som kom före struntade jag helt i. Men Sporten. Det skulle jag tydligen se. Fast när det är hockeyinslag tittar jag bort. För hockey hatar jag. Men fotboll och speedway. Det ni. Det gillar jag tydligen. Så tokigt. Tydligen hejar jag på Kalmar. Det bara slog mig liksom. Men det känns lite fel. För jag kan ju inte motivera det på något sätt. Och så känns det av någon anledning som att jag inte borde gillar Kalmar. Men jag kan inte riktigt motivera det heller. Ja ni märker ju. Det blev ju helt tokigt det här. Man borde inte blogga om sånt man inte har någon aning om. För då blir det bara dåligt. Jag ska fortsätta fundera över mitt sportintresse så kanske jag återkommer senare med ett lite klarare inlägg. Eller så skiter jag bara i det.

Jag är trött och förvirrad. Det kanske märks.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kalmar!? Det trodde jag inte om dig, Elin. Du som t o m sett Borås Arena på RIKTIGT!

Elin sa...

Ja men jag tror (jag TROR) att det handlar om hur många spelare jag känner till i lagen. I Kalmar är där väl två som heter Elm, eller hur? Lätt att komma ihåg! Och så spelar Anders Svensson där? Ja, men honom känner jag ju också till liksom. I Elfsborg vet jag bara en, och det enda jag vet om honom är att han är halvjapan.

För övrigt har jag sett Örjans vall på riktigt också. Det betyder INTE att jag håller Halmstad.

Men jag lovar. Elfsborg ligger tvåa hos mig. Vinner dom i helgen så blir jag inte ledsen. Men så blir jag ju sällan varken ledsen eller glad i fotbollssammanhang.

Anonym sa...

Ja, men de enda som på riktigt håller på Halmstad är ju antingen 65+ eller 12- (åtminstone rent mentalt). Det sistnämnda kan låta billigt, men det är faktiskt sant! För övrigt har Kalmar hela TRE Elm-bröder, vilket är liiite läskigt. Förmodligen är deras föräldrar syskon också. Henrik Rydström spelar i Kalmar också! Hans fantastiska blogg finns på: http://www.barometern.se/blogg/henrik_rydstrom/.

Elin sa...

Herregud, TRE Elm-bröder. Så tokigt! Och bra för minnet! Verkar klokt att ha tre tycker jag. Nej, jag ger mig inte i första laget. Fast den där bloggen verkar ju ganska trist. Så stort fan är jag inte.