tisdag 16 september 2008

Nånting händer, det är nåt skumt på gång.

I förra veckan när jag skulle hålla ett kort och enkelt hyllningstal på 2 minuter på retoriken var jag väldigt nervös. Onödigt så klart eftersom det ju gick bra. Idag ska jag hålla ett till tal. Ett längre tal. Argumenterade för bevarandet av Christiania. Som man gärna ska hålla utan manus. Medan man filmas. Man skulle ju kunna tro att jag skulle vara nervös. Men det är jag inte. Inte alls faktiskt. Det låter ju bra. Men jag undrar jag. Jag har anledning att vara nervös. Jag måste ha manus för jag kan det verkligen inte utantill. Jag ska stå på en scen. Och jag ska filmas. Dessutom är mina argument i talet tämligen vaga. Herregud. Något är ju fel.

Fasen, inte ens nu blev jag nervös.

Håll tummarna för mig ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

elin, jag vill inte göra dig nervös nu.. men grejen är att du borde vara nervös över att du inte är nervös. om jag går till mig själv så har det brakat ihop helt o gått skitdåligt de gånger då jag inte varit det minsta nervös.
Ja, jag håller tummarna iaf :)