tisdag 30 september 2008

Igår var en svår dag.

För mitt internet ville inte fungera. Vilket innebar att jag såklart fick hundratusen idéer om bloggämnen. Jag ville skriva om helgen, om Motvinden, om Idol, om Top Model, om min möblering, om hur jobbigt det kan vara att ha fuldagar ibland (vilket jag hade igår) och om så mycket mer. Idag känns allt det där ganska utagerat. OK. Just idag är väl ingen snyggdag heller. Men jag ser helt OK ut. Och det finns det ju inget att säga om direkt. Idag tänker jag bara på hur vår grafisk produktion-lärare missbrukar uttrycket "rent krasst". Han säger det kanske 5-6 gånger på en timme. Det är faktiskt ganska mycket. Han lägger in det i en mening som den här: "Ja, hur lägger man då till fler sidor på dokumentet? Ja, rent krasst kan man ju säga att man klickar på den här knappen." och så klickar han på den där knappen. Och det är väl ändå ett felaktigt användande? Ja nej herregud. Det var allt från mig idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, rent krasst kan man väl säga att ordet inte används så?

Anonym sa...

instämmer med föregående talare!