fredag 19 september 2008

Kvällens samtal på Mårtensons toalett.

Berusad kvinna, ca 55-60 år: Här har vi ju en ung tjej!
Jag, 23 år: Mm. Hej.
Berusad kvinna, ca 55-60 år: Hur gammal är du egentligen??
Jag, 23: Jag är 23!
Berusad kvinna, ca 55-60 år: Åååh! Det är min dotter med! Hon bor i Oslo!!!
Jag, 23: Jaså, gör hon? Det gör inte jag.
Berusad kvinna, ca 55-60 år: Men du. Kolla på mitt hår. Ser det bra ut där bak? Jag har sånt där spray. Du kan ju kanske stajla mig?
Jag, 23: Ja nej... Men det ser ju bra ut! Det behövs inte.
Berusad kvinna, ca 55-60 år: Jooo. Det gör det visst! Spraya där bak. Och här på sidorna! Du är ung, du kan nog stajla.
Jag, 23: Jaha... OK.

Och det var historien om när jag stajlade en full tant på Mårtensons toalett. Hon hade sånt där PROFFS-spray. Ni vet den chockrosa flaskan. Min första riktiga pojkvän Fredrik hade ungefär en flaska sånt i sin poplugg varje dag. Det väckte minnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka int eskit om PROFFS-spray!! Det vet vart det sitter!

Och jag tänker inte kommentera det faktum att du var på Mårtenssons. Elin, va? Varför då? Fick du köa? Smet du förbi kassan?

Elin sa...

Jag snackar INTE skit om Proffs. Jag säger ju bara att jag blev nostalgisk. Och det är väl snarare hans överdrivna användande som jag snackar skit om. A little goes a long way. Det är allt jag vill ha sagt.

Och jag var faktiskt bara på after worken där. Kronefogden var mitt sällskap. Jag ville träffa Lina och då var det mitt alternativ. Jag var hemma igen vid 10.