fredag 12 september 2008

Vad hände nu?

Jag satte mig vid datorn med målet att öppna ett word-dokument. Utan att tänka öppnade jag istället firefox och loggade in på blogger. Och nu sitter jag här. Och bloggar istället. Någon sorts dokument blir det i alla fall. Inte mycket till övertygande tal kanske, vilket egentligen var tanken, men det är åtminstone en skrift av något slag. Och när jag ändå sitter här kan jag ju passa på att skriva lite om mina vänner. Jag har inte jättemånga nära, men dom jag har gillar jag väldigt. Så är det bara. Igår tillbringade jag drygt 14 timmar i sträck med Tina. Vi var ifrån varandra högst tio minuter åt gången och då var vi bara i angränsande rum. Jag gick helt enkelt inte hem när vi hade pluggat klart och det kändes helt ok. Jag har en känsla av att Tinas och Andreas hem kommer att bli mitt tredje hem ( jag har ju faktiskt ett andra i Tollarp) den här hösten. I helgen kommer det också att vara högtryck på vänskapsfronten. Mylen kommer hit ikväll och då blir det vin och morfars, bara hon och jag. Imorgon kommer Andrea och Markus till Halmstad och då blir det ännu mer vin och morfars och inflyttningsfest och allmänt trevligt. Och så får vi hoppas hoppas att Linas förkylning har övergått till en liten snuva bara så att även hon kan joina. För Lina, det måste du. Ja, men i alla fall. Det ska bli en bra helg. Nånstans mellan allt ska jag försöka skriva ett övertygande tal om varför man ska bevara christiania.

Kort sammanfattat blir det nog inte så mycket bloggat i helgen. Så hej på er ett tag framöver.

Inga kommentarer: