onsdag 15 oktober 2008

Budgetering och annat privatekonomiskt.

Det blir lite för mycket gnäll här ibland. För ibland är man ju gnällig. Det är vi alla. Men det kan bli lite tröttsamt. Därför tänkte jag vända en gnällsak till en brasak! Min ekonomi! Månadens budget är ganska spräckt. MEN jag har kommit på varför! Jag har funderat och oroat mig över om det kan ha berott på min egen vårdslöshet med pengar. MEN det gör det ju INTE! För jag är faktiskt inte vårdslös med pengar. Jag oroar mig bara för att vara det. Nej, istället är det så, har jag insett, att jag helt enkelt inte har lika mycket pengar att röra mig med den här terminen. Jag har bara glömt bort att anpassa mig efter det. Högre hyra utan bostadsbidrag sätter sina spår. Och det har jag helt enkelt inte tänkt på. Lägg därtill 500 kronor lägre inkomst just den här månaden så har vi lösningen på problemet. Det är alltså "inte" mitt "fel". Det är helt enkelt bara så det är den här terminen. Nu ska jag bara lägga upp en lite bättre budget så kommer jag att vara fett med rik nästa månad.

Tänk vad kul det kan vara att vända på steken! Turn that frown upside down!

Ja, jag är en duktig flicka!

Inga kommentarer: