onsdag 22 oktober 2008

Elin Sjövin, Elinz, Elin*2. Kärt barn.


Sjö och Serv är för tillfället oerhört förvirrade. Idag har vi varit på businessmeeting på Morfars. Ett oerhört förvirrande businessmeeting. OM det ens var ett businessmeeting. Vi vet inte.

Det första som händer är att en av ägarna visar oss ett trolleritrick. Efter det blir det lite lätt business.

"När var det ni skulle spela?" säger ägare1.
"Eh. Vi vet inte. Får vi spela?" säger vi.
"Jaja. Jag skriver in er här i kalendern. Den 31 oktober? Bra." säger ägare 1.
"Schysst! Sweet!" sa vi.
"Men ni kan väl komma in lite innan och ge oss en lista med lite musik. Så att vi vet vad ni vill spela typ?" säger ägare 1.
"Men självklart!" säger vi.

Sjö och Serv knallar sedan iväg och sätter sig på Hello. Fikar och skriver lång lista med band. Återvänder 1 timmer senare till Morfars och träffar då den andra ägaren. Vi säger Hej och ger honom listan.

"Jaha? Är Timbukta Timbuks bror eller? Där har ni stavat fel." säger ägare 2.
"Jaja. Men det är Timbuks syster. Väldigt alternativ." säger vi med skämsam ton.
"Jaha, nu har jag tittat på listan?" säger ägare 2.
"Ja men du kan kanske ge den till ägare 1? Han ville ha en sån." säger vi oroligt.
"Jaha. OK..." säger ägare 2.
"OK men tack!" säger vi.
"Ni vet att ni blivit blåsta va?" säger ägare 2 med världens lurigaste och retligaste leende.
"Klart vi gör!" säger vi leende med ironi i tonen.

Vi går där ifrån. Och vi förstår ingenting. Självklart är vi inbokade och får spela. Eller? Helt plötsligt förstår jag problemen som min egen kassa ironi kan orsaka. För jag fattar inte. Tänk om han menade allvar? Har vi blivit blåsta på riktigt? Det ska sannerligen bli intressant att se.

Så. Kanske spelar vi på Morfars den 31 oktober. Kanske inte. Gå dit och kolla. Så får ni se.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Aaaah!
Jag tänker inte vara mer språkligt begåvad än så just nu. Så jag säger det igen: AAAAAHHHHH!

Anonym sa...

det är ett väldigt spännande liv du lever, Elin. jag är lite avundsjuk.

Elin sa...

åh Emma. skenet bedrar! om du bara visste. om du bara visste... jag gör spännande saker ytterst sällan. och mellan gångerna tittar jag på tv. så spännande är det.