tisdag 14 oktober 2008

Exakt HUR tänkte dom där?


Jag läser en hel del modebloggar och allt som oftast tänker jag: "Tänk om jag hade kunna klä mig sådär." eller "Åh. Fint. Om jag bara hade 50 000 extra i månaden. Då hade jag också varit så snygg.". Men nu börjar jag faktiskt undra. Är modebloggarna smått sjuka i huvudet? Många plagg som egentligen är ganska fula kan jag acceptera. För många modebloggare har en förmåga att göra det fula fint. Fulfint. Eller fulsnyggt som det ju kanske heter. Men hur i helskotta tänker de när de väljer att bära den ärmlösa kavajen? Nej. Det är bortom mitt förstånd. Det är det verkligen. För INGEN kan få den att bli snygg. Eller fulsnygg. Inte ens någon som är förbenat snygg redan innan. Bara för att 90-tal råkar vara inne igen betyder inte det att man måste återvinna ALLA plagg från det årtiondet. Nej! Väst: OK! Men ärmlös kavaj: NEJ!

Jaha. Det var mitt inlägg i modedebatten. Även om jag verkar principfast så kan jag övertalas. Visa mig en snygg ärmlös kavaj så kan jag erkänna att jag har fel. Men fram till dess står jag fast vid min ståndpunkt. Även om jag just nu börjar få lite lätt dåligt samvete och oroas så smått över att någon i min omgivning kanske äger just ett sådant här plagg. (Förlåt i så fall. Ni bär säkert upp det med bravur.)

Pälsvästen kan ni f.ö. ignorera. Den hängde bara med bilden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fast jag försöker har jag ofattbart svårt att ignorera pälsvästen...

Elin sa...

Du måste försöka mer Adam! Ta i!