onsdag 1 oktober 2008

Tävlingen där alla vann. Även dom som hade fel.

Eftersom min tävling inte fick så många deltagare väljer jag att ge alla pris. Det är ju inte mer än rättvist egentligen. Ställer man upp så ska man ju belönas. Alla ni andra: här ser ni vad ni hade kunnat vinna. Just det. Nästa gång räknar jag med ert deltagande. För övrigt var rätt svar Idol-Jesper. Inte så mycket för hans röst. För den har jag knappt hört. Nej, här är det andra egenskaper som avgör. Nämligen namn och Idola-likhet.
Lina vann stort med sitt svar: "Jesper. För att han heter Jesper. Punkt". Bra jobbat Lina! Du förtjänar hela 3 stjärnor! Du är en stjärna. Det ser man ju på dig.

Elin kom på en hedervärd(?) andraplats med sitt svar:"Blond! Den blonde!! Jag säger "den blonde lille killen"!" Det hade ju kunnat vara så rätt. Om hon bara hade menat rätt blondin. Tyvärr gjorde hon inte det. Därför blir det ingen guldstjärna till henne. Hon får dock en lila enhörning. För jag vet att hon uppskattar sådana.
Adam kommer på plats 3 (av 3) för jag vet faktiskt fortfarande inte riktigt vem han menar. "jag gissar att du gillar den 16-årige jagärkanskenästaidolola-typen???". Jesper är ju inte 16, men han är väldigt lik Idola. Minus för vagt svar där. Nu vet jag förvisso inte om det är rätt Adam jag belönar. Men är det det så vinner han Tegan&Sara. Och dom kan han både ha och behålla. Alldeles för sig själv.

Så. Det var den tävlingen. Förstår ni nu varför ni BÖR ställa upp? Finfina priser. Och ingen går hem tomhänt. Jag har idéer till priser till många av mina läsare. Dom jag känner personligen vill säga. Till er andra kan jag säkert photoshopa ihop något snyggt också.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jesper? Jag trodde det var Danny som ställde upp iår igen? Jaja. Jag missade tävlingen, men jag kan ju bidra med att säga vilka jag tror att du INTE tycker om. LillAnna och Johan. Bara för att de är så hajpade. Har jag rätt? Grattis till vinnarna förresten!

Anonym sa...

men jag menade förstås Lars! Inte Johan.

Elin sa...

Haha, bra analys Andrea! Den hade kunnat vara helt rätt. Men Lars råkar jag vara lite lätt betuttad i. Anna spyr jag på... Bra jobbat Andrea! Jag kanske fixar ett pris till dig också. Får se hur photoshop och jag går ihop idag.

Anonym sa...

Ähm.. jag har enf råga till Adam... när du har tröttnat på tegan & sara... kan du skicka hem dem till mig då? Alltså.. när du känner att de börjar stå o samla damm i stället för att vara aktiva. Snälla?
Jag kan även gå med på att bara få en av dem, du kan själv få välja vem du vill behålla.

Elin > Åh, det var PRECIS där jag skulel välja att sätta min fejktatuering av en enhörning om jag skulle skaffa en! TACK!

Anonym sa...

först och främst; undra vad h skulle säga om att bli bortretuscherad för t&s?

vidare heter tydligen 16åringen johan palm. så jag hade fel. fråntas jag priset nu?

om jag inte gör det så får du - serv (??)- givetvis låna en kopia. av t&s alltså. dom är ju ändå likadana. sjunger lika bra. ser likadana ut. säger samma saker. samlar lika mkt damm, etc..

Anonym sa...

Adam, du verkar vara en snäll kille :) tack!

Elin sa...

Jag vet Adam, det var ju kanske inte helt snällt. Men under T&S finns hon faktiskt kvar. Hon är bara lite dold för tillfället. Och hon gillar kanske också T&S? Då blir hon nog bara glad... Och priset får du behålla. Elin Serv hade ju också fel och hon fick pris ändå. Jag är ganska generös på det sättet.