lördag 11 oktober 2008

Lika som bär.


Jag har på senare tid (ikväll) fått höra att jag är lik Liv Tyler. Har även för mig att Vittoria har jämfört mig med densamme någon gång för en herrans tid sedan. Jag är inte helt beredd att hålla med. Men jag gör det ändå för självkänslans skull. Dessutom har en tjej i min klass idag sagt till mig att jag är snygg. Eller rättare sagt sa hon till sitt blivande ragg att jag var snygg. Det var en märklig situation. Men i alla fall. Det är inte bra det här. Hybrisvarning.

OK, bilderna ovan är kanske inte världens bästa. Men så är inte liknelsen heller världens bästa. Folk blir lurade av luggen. Låt er inte luras. Under luggen tittar bara lilla jag fram, och jag ser ju egentligen mest ut som en blandning av Andreas Mattsson och Gustav Vasa. Det vet man ju.

Så, då var jag nere på jorden igen. Återigen räddad från den hemska sjukan som heter hybris. I dodged the bullet once again.

Inga kommentarer: