söndag 26 oktober 2008

Dagens helg i punktform.

Min Skånehelg har varit fin. Och nu är jag tillbaka i Halland. Regniga, stormiga Halland. Visst, det regnade och stormade lika mycket i Malmö idag. Men ändå. Det är ändå värre här. För Halland är ju inte Skåne. I alla fall. Helgen. Jag har träffat min familj. Hela min stora familj. Helena, Berth och Anna. Jag gillar min familj. Vi har trevligt tillsammans. För att inte bli långrandig ger jag er min helg i punktform istället. Det uppskattas nog.

I fredags:
  • Handlade jag på Willys.
  • Åt jag fläskfilé.
  • Tittade jag på Idol.
  • Och inte så mycket mer. Och det var skönt.
I lördags:
  • Travade jag ved och skaffade mig träningsvärk.
  • Fotograferades jag med självaste Napoleon Dynamite. Eller. Hans avbild. På en vägg.
  • Åkte jag till Malmö för att fira pappa på restaurang.
  • Åt jag kött på Tempo. Det var gott.
  • Åt jag Creme Brulee på Tempo. Det var också gott.
  • Drack jag en margarita på Hilton. Saltkanten var godast. Som vanligt.
  • Sov jag över i Malmö till idag.
Idag:
  • Har jag ätit latin-amerikansk rättvisemärkt brunch med Anna och Kajsa. Inte en bit kött i sikte. Dock ett flertal övervintrade hippies med bortglömda dreads i nacken. Detta gjorde mig oerhört sugen på allt orättvisemärkt och oekologiskt. Godis. Läsk. Kött. Allt. Särskilt bacon. Jag måste köpa bacon snart.
  • Hjälpt till att baka en smulpaj som jag inte ens hann smaka. Men det gör inget för jag var jättemätt ändå.
  • Åkt tåg till Halmstad. På tåget åt jag godis och lyssnade på musik.
  • Kommit hem och pluggat.
Såja! Det var väl intressant läsning?

Inga kommentarer: