söndag 23 november 2008

902 10 blir 290 10 om man kastar om. Tollarp.

Idag, efter en "hård" helg på Motvindenredaktionen, unnade jag mig lite tv-tittande med Serv i eftermiddags. Vad blev det? Det blev Beverly Hills. Och herregud. Jag säger då det. Herregud. Det var så fruktansvärt dåligt. Nu har jag förvisso bara sett ett avsnitt än så länge. Men sannolikheten att kvailteten höjs ju längre in i serien jag kommer är väl ganska liten va. Jag vet inte vad som är sämst egentligen. Skådespelarna eller manuset. Mest stör jag mig nog på att man har valt så sjukligt smala kvinnliga skådespelerskor. Det är nästan skrämmande. Skinn och ben, I tell you. Skinn och ben. Skam på er casting-människor. Skam. Naturligt smala? Icke. Svältsmalhet. Det är vad det handlar om.

Om detta innebär att jag kommer att sluta titta? Skulle inte tro det va. Jag har letat efter en ny skräpserie ett bra tag nu. Och kanske, kanske, har jag äntligen funnit den. Härliga tider.

(ang. "hård" helg. resten av redaktionen har säkert haft en hård helg. dom har ju faktiskt presterat något. det har inte jag. jag har mest tittat på. skrivit någon text/rubrik någon gång då och då. och sen lagt mig i soffan igen. så är det.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avsnitt två är nere! Elin, vi kan befinna oss i detta hemsk träsk då och då, men jag behöver nog ha tittarstöd i form av dig.

Anonym sa...

Jag är redan fast! har sett alla avsnitt haha så behöver ni uppdatering..!