onsdag 19 november 2008

Jo förresten.


En sak har jag tänkt på. Macarons från Ladurée. En kaka alltså. En kaka som länge legat på topplistan över bloggämnen för modebloggare. Och jag förstår ingenting. OK. Kakan är säkert jättegod. Lina bakade sådana för ett tag sedan och det smakade mycket bra. Jag har säkerligen själv pratat om kakan vid ett eller annat tillfälle. Men att hylla en kaka så oerhört. I modebloggar dessutom. Inte i matbloggar eller i personliga bloggar. Det tycker jag verkar jättekonstigt. För det finns ju så många goda kakor och bakverk. Varför då tjata sig sönder och samman om en kaka som helst ska köpas i London eller Paris i originalbutiken. Herregud. Det finns ju så mycket gott på fiket runt hörnet! Nej, jag vill se lite variation om modebloggarna ändå måste blogga kakor. Ge mig lite biskvier, lite kokoskakor, lite kransekager, lite schackrutor. Eller varför inte en liten napoleonbakelse eller hel prinsesstårta? Skärpning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spettekaka?

Elin sa...

Inte spettekaka. Spettekaka är äckligt. Ska man blogga spettekaka så ska det vara för konstruktionens skull. För den är imponerande. Men smaken. Nej tack.

Eller, kanske med lite glass till. Det är tydligen en skånsk tradition, som jag aldrig har smakat. Jag är en dålig skåning.