fredag 28 november 2008

En konstig sak.

Jag har två små ljuslyktor på mitt röda soffbord som står vid mitt fönster (eftersom jag inte har någon soffa). I morse när jag vaknade upptäckte jag ett en av lyktorna stod på golvet bredvid min säng. Och nu förstår jag ingenting. För om jag minns rätt så stod det på bordet igårkväll. Precis som alltid förr. HUR tog sig lyktan till min säng? Har jag gått i sömnen? Var någon i min lägenhet medan jag sov i natt? Har jag medvetet flyttat den i ett vaket tillstånd och sen bara glömt bort det? Jag har ingen aning. Alla alternativ är ganska skrämmande. Men något av dem måste ju stämma. Sjukt är det i alla fall.

Borde kanske ringa hit teamet från Det okända. Göra en tv4plus-dokumentär av det. Hade ju kanske kunnat vara kul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

svt-programmet morgonsoffan har en liknande spökletar grej. han heter karsten. han är ball. honom borde du ringa!

Elin sa...

Men han är ju jätteäcklig! Nej, honom ringer jag inte. Kul på lilla torg ikväll förresten?

Anonym sa...

javisst. en hybrid av jätteäcklig och jättemysigt!? lilla torg ja. förlåt för det. det var som väntat skulle man kunna säga