fredag 28 november 2008

Kvällens aningen märkliga samtalsämne.

TV-kväll med Sandra och Serv. Kvällens mest otippade samtalsämne? Framtida efternamn. Dvs. om vi någonsin blir gifta. Sandra Holmström Palo är ju redan halvt där. Och Serv, ja hon lär ju snart hitta en schysst holländare så hon kommer väl bli en Smit eller en van Berkeij eller en Orange-Nassau (!) any day now (eller skaffar hon sig kanske ett efternamn som börjar på O om alla spelar sina kort väl. Och om mannen ifråga skaffar hund. Och bil. Och utbildar sig till riddare.).

Själv får jag väl fortsätta drömma om att bli en Borg eller kanske en Svensson. Eller varför inte en Saucedo? (För att förtydliga: Kevin Borg, Ola Svensson och Danny Saucedo) Som sagt. Drömma.

Det var ett märklig samtalsämne. Men ändå inte helt oväntat. Även om det var otippat. Det får jag nog erkänna. Med tanke på alla våra analyser och tolkningar. Det här var väl nästa steg helt enkelt.

Ska vi prata barnnamn nästa gång vi ses? Jag paxar Greta, Ester, Frank, John, Jack och Ralf. Och Eddie. Om jag får 7 barn vill säga. Ja nej det kommer ju inte hända. Men jag paxar ändå.

Om jag är dum i huvet? Ja man kan ju undra ibland. Men nej. Det är jag faktiskt inte. Barn kan heta så. Det är fina namn.

6 kommentarer:

Elin sa...

Åh herregud. Jag glömde bort det bästa efternamnet av dem alla. Gyllenhammar. Elin Gyllenhammar. Underbart. Vackert. Jag och Ralf. I CAN hold the hand of a rock'n'roll man.

Anonym sa...

Jag hade en kund en gång som hete Cashmir, eller kanske Kashmir. Det det ja var fint. Till råga på allt hette han Carl i förnamn. Jag funderade ett tag på om det var en kändis. Han hade ju trots allt ett typiskt kändisnamn.
O.
Riddare.
Bil.
Skägg.
HUND!
Ja, om bollar börjar att bli sparkade på och om kort börjar spelas, så kanske.
Det bästa med mitt eftrnamn är ju ändå att jag kan behålla det som mellannamn om kärleken i fråga hett väldigt fint efternamn som jag kan tänka mig att byta till, för som sagt, man får inte lov att ha två eftrnamn i dagens Sverige.
Vad långt det blev... Ses ikväll!

Anonym sa...

En kund på ICA allså. Det där kunde misstolkas....

Anonym sa...

Elin, du får inte döpa ett barn till Frank.

Anonym sa...

Men Ralf och Eddie skulle vara okej? Huuu... men vad hände med Unni och var det Rafael?

Elin sa...

Serv: Elin Servin Kashmir. Jo men det funkar. Har du sökt upp honom på eniro? Vi kanske kan göra det ikväll. Så att du kan skicka iväg ett sms "Är du riddare? I så fall kan kanske vi gifta oss? OK?"

Oskar: Jag kan namnge mina barn vad jag vill. Och tänk bara, vem kan någonsin mobba en unge som heter Frank?

Anna: Du påminner mig om svunna tider. Saker förändras. Unni och Rafael tillhörde en period i mitt liv som jag lämnat för länge sedan. Vilket även får mig att inse att Ralf, Frank och Eddie kanske också tillhör en period. En fas. Som inom kort går över.

Kristin Kaspersen kommer dock alltid vara mitt absoluta favoritnamn.