onsdag 19 november 2008

Hur kunde jag glömma?

En sak som bloggen helt har missat är att min kamera är kaputt. Hur kunde bloggen missa det? Det är bortom mitt förstånd. Kameran råkade visst ramla ner på golvet för ett par veckor sedan. På morfars. Sen dess vill den liksom inte mer. Det enda den vill är att blinka fram ett stort rött ord: OBJEKTIVFEL. Detta försätter mig i ett dilemma. För jag är ju den som tar korten. Den som lägger upp på facebook. Den som folk förlitar sig på. Eller hur? Otroligt jobbigt. Vem ska nu fotografera? Jag kanske borde anlita en mingelfotograf. Någon som ställer upp?

Jag vill f.ö. förtydliga att det inte var mitt fel. Jag kunde inte hjälpa det. Den gled liksom bara ur väskan när jag skulle ta upp plånboken. I framtiden, när kameran är lagad (peppar peppar), blir det dubbla kameraväskor för hela slanten.

Och just nu tittar jag på tv, skriver tre uppgifter samtidigt och sjunger med i Bon Iver-låtar. Det går sådär och det låter bedrövligt.

Inga kommentarer: